31.7.2013

Kilometrin mittaiset ohjat


Viimepostauksessa näittekin uuden tuttavuuden. Kyseessä on Eestinponi Nanna. N on Palomaan ponitallin asukki, eli siis Peninan poni.

Ja miksi ratsastan kyseisellä ponilla, uskokaa tai älkää, mutta olen menossa koulukisoihin 3.8. kyseisellä ponilla, ohjelmana helppo C2:2000. Ja en, en ole koskaan käynyt virallisissa koulukisoissa. Olen startannut Voistiossa, joka on lähellä sijaitseva maneesitalli, yhteensä 5 raviohjelmaa. Mutta en vieraassa paikassa, tai mitään muuta kuin raviohjelmaa.. Kerta se on ensimmäinenkin!

Kiipesin ensimmäistä kertaa perjantaina Nannan selkään, ja täytyy sanoa että minulla oli omat ennakkokäsitykseni kyseisestä ponista. Pikkusiskoni tuli mukaani ja arvatkaa vaan mikä oli ensimmäinen kommentti kun hän näki ponin...."Miten sä pystyt ratsastamaan tolla, toihan on kamalan pieni, etsä oo liian iso sille".

Selkään päästyäni totesin vaan että poni on pieni ja pyöreä, sekä älyttömän suloinen.
Ensimmäinen ratsastus meni poniin tutustuessa, sekä radan eri osioita läpikäydessä.

Maanantaina ratsastin ponilla itsenäisesti. Meni jo vähän paremmin, mutta silti on harjoiteltavaa paljon. Itselläni on lievä kulttuurishokki ratsastaa laiskahkolla ponilla. Huomasin myös, että ratsastan helposti liian pitkillä ohjilla. No, pientä treeniä vielä!
Onneksi muistan sentään radan (ainakin tällä hetkellä!)
En ole varma mihin olen ryhtynyt, tavoitteena on kumminkin päästä rata läpi! Olen tehnyt mielikuvaharjoituksia radasta, kerrannut mitä pitää tehdä missäkin kohtaa. Olen myös kuvitellut kaikki mahdolliset ja amhdottomat jotka voivat mennä radalla pieleen :D no, pientä kisajännitystä havaittavissa?

ostin Ollille punaisen huovan!
 
Omilla hepoilla on ollut kevyempi viikko. Viikko-ohjelmaan on sisältynyt maastoilua sekä juoksuttamista ja kevyttä ratsastusta.


 

kuvat (c) Iida Kapiainen

Nyt olen mökillä pari päivää viettämässä kesälomaa! Loppuviikosta palaan taas blogin pariin.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommentoi rohkeasti, mutta muistathan pitää kommentit asiallisina. Kiitos!