3.6.2013

Nyt ottaa päähän!

nimittäin hevosella!
 
Oletteko koskaan ratsastanut hevosella, josta näkee että sitä ottaa päähän ja pahasti? Kun oikeen näkee, että sitä kukuttaa. Minä ratsastin tälläisellä hevosella eilen, nimittäin Ollilla :D

Menin eilen PeeWee-kuolaimella niityllä, Sanna tuli juoksuttamaan. Olli hyppäsi yhteensä 3 kertaa pystyyn ja yhdellä kerralla luulin että se menee oikeasti ympäri. Ollin silmistä näkee kun se suunnittelee pystyynhyppimistä, joten Sanna kerkesi usein ennakoida tilanteen, joilloin pystyynhyppiminen jäi pois. Sen jälkeen alkoi ohjien nykimisen, on muuten ärsyttävää! Aina kun Olli nykäisi ohjista, minä nykäisin takaisin, ja se loppuikin vähän ajan kuluttua kokonaan. Sen jälkeen alkoi kädelle painaminen, jota Olli on harrastanut ennenkin. Se painaa pään alas ja lähtee, mutta heh heh, ei onnistukkaan näillä kuolaimilla. Laukan nostossa tuli myös yksi pukki. Olli myös tekee "ravuripäätä", eli nostaa pään ylös ja yrittää vain mennä.

Tuo hevonen taistelee kyllä vastaan, se yrittää keksiä kaiken mahdollisen jolla saisi itselleen valtaa. Sitä ottaa niin päästä kun ei vaan voi viedä minua. Ja kun pysäytän Ollin, eikä se pääse menemään miten haluaa, se hyppää pystyyn tai keksii jotain muuta.Ollin ilmeestä näkee kun sitä suututtaa ja se yrittää kaikkensa, jotta ei tarvitsisi totella.

Aikaisemmin Olli on vienyt minua välillä kuin märkää rättiä. Välillä on ollut näitä huonompia kertoja, vaikka usein meneekin suhteellisen hyvin. Mutta nyt kun minä voin päättää vauhdin, hevonen rupeaa kapinalliseksi.

Itse olen sen verran jääräpäinen, etten anna periksi. Mutta mitäs sitten kun hevonenkaan ei anna? No me käymme pienen keskustelun, että kumpi oikeasti määrää. Olli oli onneksi jo huomattavasti parempi ratsastaa kuin viime kerralla, joten kyllä minä tämän taistelun vielä voitan!

vanha kuva viime kesältä

Loppujen lopuksi Olli meni rauhallista ravia ympyrällä monta kierrosta, ilman mitään tappeluita. Paljon paremmin siis kuin viime kerralla.  Tästä on hyvä jatkaa taas eteenpäin. Kyllä se vielä joku päivä nuo kuolaimet hyväksyy ja sen, ettei voi itse päättää asioista.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommentoi rohkeasti, mutta muistathan pitää kommentit asiallisina. Kiitos!