24.11.2014

Uusi treenikaveri ~ Taikku

 

Blogin puolellakin alkaa seikkailla uusi treenikaveri. Taikku on 6-vuotias new forest ruuna, tasoltaan n.HeA ja re 90cm, mutta tällä hetkellä ruosteessa. Taikku asuu naapureillani, joilla olen itse aloittanut ratsastuksen ja he tarjosivat hevosta minulle ratsastettavaksi. MInä saan vähän tasokkaamman treenikaverin ja pidän hepan taitotasoa yllä. Muuten en hevosen elämään puutu, se toimii loistavana opttajana perheen pienelle heppatytölle.



Olen ratsastanut Taikulla kaksi kertaa, kerran koulua ja viimeksi maneesilla hyppäämässä Taikku oli myös mukana. Se on hyvin perusratsastettu, mutta osaa olla vähän laiskanpulskea. Kuitenkin uskoo kerrasta, eikä tappele vastaan koko tuntia. Taikku tuntuu varsinkin kouluratsastuksessa minulle käteen sopivalta hevoselta ja löysimme nopeasti yhteisen sävelen. Herralla on tarvittaessa kyllä kevyt takapää ja hän saattaa saada pieniä sätkyjä, eli pientä pilkettäkin löytyy silmäkulmasta. Meinasin jopa tippua kyydistä, kun pukkisarja tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Esteitä Taikku hyppää mielestäni hieman hassusti, varsinkin kun olen tottunut vauhdikkaisiin ja ilmaviin hyppyihin. T hyppää hieman selättömästi, ja enemmänkin ylöspäin. Hyvä estesilmä sillä on ja se on helppo tuoda esteille. Uskon, että pienellä treenillä ja kunnonkohotuksella estesuorituksetkin paranevat.


Katsotaan, mihin meidän taipaleemme johtaa, toivottavasti joku päivä ihan kisakentillekkin asti.

4 kommenttia :

  1. Nyt kun mulla "lääkitys kunnossa" niin voisin tulla sen tunnin sulle pitämään, jos siis on vielä tarvetta? :)

    VastaaPoista
  2. Kivan oloinen heppa! Saanko kysyä, paljon sillä on korkeutta ja paljon olet itse pitkä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taikku on noin 150cm säkäkorkeudeltaan ja itse olen noin 167cm pitkä, mutta omaan lyhyet jalat.. :D

      Poista

Kommentoi rohkeasti, mutta muistathan pitää kommentit asiallisina. Kiitos!