16.4.2013

Istunta on kaiken a ja o

Mikä on minun istuntani laita? 
 
Niinhän se sanonta kuuluu - istunta on kaiken a ja o. Itselläni istuntani on kokenut aika radikaalinkin muutoksen, kiitos Peninan. Ja varsinkin kouluratsastuksessa. Nyt innostuin vähän pohtimaan ja analysoimaan omaa istuntaani. Tätä voi ehkä pitää hieman erikoispostauksena.?
Istunnassani on vielä paljon korjattavaa ja kehitettävää, mutta tässä nyt pieni välietappi, mikä on muuttunut viimeisen parin kuukauden aikana ja onko jotain kehitystä tapahtunut vai ei ja mitä pitää vielä parantaa?

Alla on kaksi kuvaa, toinen marraskuulta ja toinen maaliskuulta eli vajaa 4kk ero. Huomaatteko te mitään eroa?

17.11.2012
11.3.2013

Esteratsastaja kun enemmän olen, oli pieni kulttuurishokki hypätä kouluratsastukseen. Liian lyhyet jalustimet, etukeno ja vauhti -kaikki piti muuttaa. Mutta nyt parin kuuakuden jälkeen olen alkanut tykkäämään kouluratsastuksesta. Mitä ihmettä? Minä vannoutunut esteratsastaja nautin tunnin koulurääkistä.
Viimeksi kun kävin ratsastamassa Ollilla ja ajattelin laittaa meidän beigen satulahuovan ja pintelit, mutta en löytänyt omia beigejä housujani, joten en voinut niitä laittaa. Koska minä olen välittänyt minkäväriset varusteet minulla ja hevosella on? Apua, pitäisiköhän huolestua? :D
 
No oma analyysini, aloitetaan ylhäältä. Katseeni on noussut hevosen niskasta ylöspäin katsomaan eteenpäin. Pidän luontaisesti päätäni liian edessä, mutta olen saanut sitä korjattua enemmän taakse. Käsien asento on parantunut jo hiukan. Nyrkit ovat pystymmässä, enkä pidä niitä käännettyinä mahaani kohden.
Korva, olkäpää, lantio ja kantapää -linja on parantunut, tähän on aikalailla syy jalustimien pituus. Arvatkaa vaan kun menin tunnille ja Penina totesi heti ensimmäiseksi, että jalustimia 4 reikää pidemmäksi. Kääk!
Vielä on paljon treenattavaa, ja tässä lajissa on hienoa se että koskaan ei voi olla valmis, aina on jotain mitä kehittää ja jota voi hioa.

Olli on myös kehittynyt tällä välillä, kun itse pystyn ratsastamaan sitä paremmin. Nyt käteni pysyy tasaisempana ja oikeasti pystyn ratsastamaan sitä pohkeella. Huomaatteko te lukijat Ollissa mitään muutosta?


Tämä oli vähän tämmöinen erilainen postaus, mitä tykkäsitte? 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommentoi rohkeasti, mutta muistathan pitää kommentit asiallisina. Kiitos!